tirsdag 29. mars 2011

Digg ny pastarett

heihei, denne oppskriften fant jeg nylig på selv og skriver den ned her mest for ikke å glemme hvordan jeg lagde den :P Den er ganske insipirert av Pasta fra Diavolo som er en ganske kjent pastarett med reker.

Du trenger (en person):
  • 200g røkt kjøttpølse
  • spaghetti, spaghettini el tagliatelle (men all pasta funker sikkert bra)
  • ca en spiseskje persille (frisk eller tørket)
  • 2 friske tomater, gjerne godt modne
  • en god del malt sort pepper (ihvertfall en teskje, men kan økes for styrke)
  • rundt en spiseskje worchestershiresaus.
  • minst en teskje hakket chili, men man kan godt ta så mye som en spiseskje om man liker det. 
  • litt godt med olivenolje (stek i så lite vanlig olje som mulig og tilsett olivenoljen når du har kommet i gang med sausen)
  • 2 fedd hakket hvitløk (dette kan også økes dersom man vil)
Først sett på pasta til å koke, jeg anbefaler fullkornspasta, og det tar litt lenger tid å koke. Kutt opp pølsen i små terninger/biter. (sukkerbit-ish) Stek pølsen og tilsett krydder mens du steker. Først sort pepper, så worchestershiresaus, persille, hvitløk og chili. Tilsett nå olivenoljen (er vel rundt sånn 3-5 spiseskjeer eller noe) Så hakker du tomatene i små biter som med pølsen og har disse oppi. Pass på å få med all saften. La så "sausen" koke litt på lav varme, og hvis tomatene ikke går så bra i oppløsning prøv å mose bitene litt. Så er det bare å helle av vannet på den ferdige pastaen, blande og spise!

Det kan være jeg glemte noen ting jeg hadde oppi her, men jeg kan gjøre en oppdatering etter neste gang jeg lager denne dersom jeg ser det var noe jeg glemte her. Forresten, så høres ikke denne så god ut, men den er egentlig det.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar